Research Topics
| C DullemeijerSummaryAffiliation: Wageningen University Country: The Netherlands Publications
|
Detail Information
Publications
Systematic review with dose-response meta-analyses between vitamin B-12 intake and European Micronutrient Recommendations Aligned's prioritized biomarkers of vitamin B-12 including randomized controlled trials and observational studies in adults and elderCarla Dullemeijer
Division of Human Nutrition, Wageningen University and Research Centre, Wageningen, Netherlands
Am J Clin Nutr 97:390-402. 2013..The use of these data to estimate dose-response relations provides a useful means to summarize the body of evidence...
n 3 fatty acid proportions in plasma and cognitive performance in older adultsCarla Dullemeijer
Wageningen Centre for Food Sciences, Wageningen, Netherlands
Am J Clin Nutr 86:1479-85. 2007..However, limited data exist on the association between n-3 PUFAs and performance in specific cognitive domains...
Differences in fatty acid composition between cerebral brain lobes in juvenile pigs after fish oil feedingCarla Dullemeijer
Top Institute Food and Nutrition, Wageningen, The Netherlands
Br J Nutr 100:794-800. 2008..The functional consequences of these differences are a challenging focus for future investigation...
Plasma very long-chain n-3 polyunsaturated fatty acids and age-related hearing loss in older adultsC Dullemeijer
Division of Human Nutrition, Wageningen University, P O Box 8129, 6700 EV Wageningen, The Netherlands
J Nutr Health Aging 14:347-51. 2010..In this study we investigated whether plasma very long-chain n-3 polyunsaturated fatty acids (PUFAs) are associated with age-related hearing loss over three years...
Effect of fish oil on ventricular tachyarrhythmia and death in patients with implantable cardioverter defibrillators: the Study on Omega-3 Fatty Acids and Ventricular Arrhythmia (SOFA) randomized trialIngeborg A Brouwer
Wageningen Centre for Food Sciences, Division of Human Nutrition, Wageningen University, Wageningen, The Netherlands
JAMA 295:2613-9. 2006..Very-long-chain n-3 polyunsaturated fatty acids (omega-3 PUFAs) from fish are thought to reduce risk of sudden death, possibly by reducing susceptibility to cardiac arrhythmia...
Effect of fish oil on ventricular tachyarrhythmia in three studies in patients with implantable cardioverter defibrillatorsIngeborg A Brouwer
TI Food and Nutrition, Wageningen, The Netherlands
Eur Heart J 30:820-6. 2009....
Effect of fish oil on cognitive performance in older subjects: a randomized, controlled trialO van de Rest
Wageningen University, Division of Human Nutrition, P O Box 8129, 6700 EV, Wageningen, The Netherlands
Neurology 71:430-8. 2008..However, results from epidemiologic studies are inconclusive, and results from randomized trials in elderly subjects without dementia are lacking...
Erythrocyte folate and plasma DHA in the FACIT studyCarla Dullemeijer
Lancet 370:216. 2007
