Research Topics
Species | Nathalie Druesne-PecolloSummaryAffiliation: Institut National de la Recherche Agronomique Country: France Publications
|
Detail Information
Publications
Diallyl disulfide increases CDKN1A promoter-associated histone acetylation in human colon tumor cell linesNathalie Druesne-Pecollo
Laboratoire de Nutrition et Securite Alimentaire, INRA, Domaine de Vilvert, 78352 Jouy en Josas Cedex, France
J Agric Food Chem 54:7503-7. 2006....
Excess body weight and second primary cancer risk after breast cancer: a systematic review and meta-analysis of prospective studiesNathalie Druesne-Pecollo
INRA, UMR1125 Unité de Recherche en Epidémiologie Nutritionnelle, 93017 Bobigny, France
Breast Cancer Res Treat 135:647-54. 2012..Clinical trials in breast cancer patients with excess body weight evaluating the effect of normal weight restoration on second primary cancer incidence are needed...
In vivo treatment by diallyl disulfide increases histone acetylation in rat colonocytesNathalie Druesne-Pecollo
Laboratoire de Nutrition et Securite Alimentaire, INRA, Domaine de Vilvert, 78352 Jouy en Josas Cedex, France
Biochem Biophys Res Commun 354:140-7. 2007..These results suggest the involvement of histone acetylation in modulation of gene expression by DADS in normal rat colonocytes, which might play a role in its biological effects as well as in its anticarcinogenic properties in vivo...
Alcohol and genetic polymorphisms: effect on risk of alcohol-related cancerNathalie Druesne-Pecollo
French National Institute of Health and Medical Research INSERM U 557, University of Paris 13, Bobigny, France
Lancet Oncol 10:173-80. 2009..Current data lend support to a role of polymorphisms ADH1B and ALDH2 combined with alcohol consumption in cancer. Other available data are insufficient or inconclusive, highlighting the need for additional studies...
Beta-carotene supplementation and cancer risk: a systematic review and metaanalysis of randomized controlled trialsNathalie Druesne-Pecollo
UMR U 557 INSERM, U 1125 INRA, CNAM, Universite Paris 13, F 93017 Bobigny, France
Int J Cancer 127:172-84. 2010..This study adds to the evidence that nutritional prevention of cancer through beta-carotene supplementation should not be recommended...
Modulation of histone acetylation by garlic sulfur compoundsNathalie Druesne-Pecollo
UMR U INSERM, Universite Paris, Bobigny, France
Anticancer Agents Med Chem 11:254-9. 2011..Further investigations are needed to determine if the HDAC inhibitory effects of garlic organosulfur compounds might play a role in primary cancer prevention at doses achievable by human diet...
Modulation of the association between plasma intercellular adhesion molecule-1 and cancer risk by n-3 PUFA intake: a nested case-control studyMathilde Touvier
INSERM U557, National Institute of Health and Medical Research, INRA, CNAM, Paris 13 University, Bobigny, France
Am J Clin Nutr 95:944-50. 2012..Mechanistic data suggest that n-3 PUFAs and endothelial function may interact and play a role in carcinogenesis, but epidemiologic evidence is lacking...
Dual association between polyphenol intake and breast cancer risk according to alcohol consumption level: a prospective cohort studyMathilde Touvier
INSERM National Institute of Health and Medical Research, U557 Nutritional Epidemiology Unit, 93017 Bobigny, France
Breast Cancer Res Treat 137:225-36. 2013....
Maternal alcohol consumption during pregnancy and risk of childhood leukemia: systematic review and meta-analysisPaule Latino-Martel
UMR U557 INSERM, U1125 Inra, CNAM, Universite Paris, France
Cancer Epidemiol Biomarkers Prev 19:1238-60. 2010..Among different potential risk factors, the possible role of maternal alcohol consumption during pregnancy has been questioned...
Incidence of cancers, ischemic cardiovascular diseases and mortality during 5-year follow-up after stopping antioxidant vitamins and minerals supplements: a postintervention follow-up in the SU.VI.MAX StudySerge Hercberg
Unite de Recherche en Epidemiologie Nutritionnelle, UMR U557 INSERM, U 1125 INRA, CNAM, Université de Paris 13, Bobigny, France
Int J Cancer 127:1875-81. 2010..98 (95% CI, 0.75-1.26) for men receiving antioxidants compared to nonrecipients. In conclusion, beneficial effects of antioxidant supplementation in men disappeared during postintervention follow-up...
Socioeconomic differences in fruit and vegetable consumption among middle-aged French adults: adherence to the 5 A Day recommendationCarla Estaquio
Department of Nutritional Epidemiology, French Institute of Health and Medical Research, Bobigny, France
J Am Diet Assoc 108:2021-30. 2008..The increase of fruit and vegetable intake has become a public health priority in many countries...
