Research Topics
| Jia Yi DongSummaryAffiliation: Sun Yat-sen University Country: China Publications
| Collaborators
|
Detail Information
Publications
Magnesium intake and risk of type 2 diabetes: meta-analysis of prospective cohort studiesJia Yi Dong
Department of Nutrition and Food Hygiene, Soochow University, Suzhou, China
Diabetes Care 34:2116-22. 2011..We aimed to examine the association between magnesium intake and risk of type 2 diabetes by conducting a meta-analysis of prospective cohort studies...
Dietary fiber intake and risk of breast cancer: a meta-analysis of prospective cohort studiesJia Yi Dong
Department of Nutrition and Food Hygiene, School of Radiation Medicine and Public Health, Soochow University, Suzhou, China
Am J Clin Nutr 94:900-5. 2011..Observational and preclinical studies suggest that dietary fiber intake may reduce the risk of breast cancer, but the results are inconclusive...
Erectile dysfunction and risk of cardiovascular disease: meta-analysis of prospective cohort studiesJia Yi Dong
Department of Nutrition and Food Hygiene, School of Radiation Medicine and Public Health, Soochow University, Suzhou, China
J Am Coll Cardiol 58:1378-85. 2011..Our goal was to evaluate the association between erectile dysfunction (ED) and risk of cardiovascular disease (CVD) and all-cause mortality by conducting a meta-analysis of prospective cohort studies...
Effect of soy isoflavones on circulating C-reactive protein in postmenopausal women: meta-analysis of randomized controlled trialsJia Yi Dong
Department of Nutrition and Food Hygiene, School of Radiation Medicine and Public Health, Soochow University, Suzhou, China
Menopause 18:1256-62. 2011..However, soy isoflavones may produce a significant reduction in CRP among postmenopausal women with elevated CRP...
Meta-analysis of dietary glycemic load and glycemic index in relation to risk of coronary heart diseaseJia Yi Dong
Department of Nutrition and Food Hygiene, School of Public Health, Soochow University, Suzhou, China
Am J Cardiol 109:1608-13. 2012..Further studies are needed to verify these findings and elucidate the underlying mechanisms...
Dairy consumption and risk of breast cancer: a meta-analysis of prospective cohort studiesJia Yi Dong
Department of Nutrition and Food Hygiene, School of Radiation Medicine and Public Health, Soochow University, Suzhou, China
Breast Cancer Res Treat 127:23-31. 2011..Little evidence of publication bias was observed. In conclusion, findings of the present meta-analysis indicate that increased consumption of total dairy food, but not milk, may be associated with a reduced risk of breast cancer...
Dietary glycaemic index and glycaemic load in relation to the risk of type 2 diabetes: a meta-analysis of prospective cohort studiesJia Yi Dong
Department of Nutrition and Food Hygiene, School of Public Health, Soochow University, Suzhou, Republic of China
Br J Nutr 106:1649-54. 2011..Reducing the intake of high-GI foods may bring benefits in diabetes prevention...
Effect of oral L-arginine supplementation on blood pressure: a meta-analysis of randomized, double-blind, placebo-controlled trialsJia Yi Dong
Department of Nutrition and Food Hygiene, School of Public Health, Soochow University, Suzhou, China
Am Heart J 162:959-65. 2011....
Depression and risk of stroke: a meta-analysis of prospective studiesJia Yi Dong
Department of Nutrition and Food Hygiene, School of Public Health, Soochow University, 199 RenAi Road, Dushu Lake Higher Education Town, Suzhou, 215123 China
Stroke 43:32-7. 2012..A history of depression may be associated with an increased risk of stroke. We aimed to determine the association between depression and risk of stroke by performing a meta-analysis of prospective studies...
Soy isoflavones consumption and risk of breast cancer incidence or recurrence: a meta-analysis of prospective studiesJia Yi Dong
Department of Nutrition and Food Hygiene, School of Radiation Medicine and Public Health, Soochow University, Suzhou, China
Breast Cancer Res Treat 125:315-23. 2011..Further studies are warranted to confirm the finding of an inverse association of soy consumption with risk of breast cancer recurrence...
Residential radon and lung cancer risk: an updated meta- analysis of case-control studiesZeng Li Zhang
Department of Health Toxicology, School of Public Health of Soochow University, Suzhou, China
Asian Pac J Cancer Prev 13:2459-65. 2012..Numbers of epidemiological studies assessing residential radon exposure and risk of lung cancer have yielded inconsistent results...
Effect of soya protein on blood pressure: a meta-analysis of randomised controlled trialsJia Yi Dong
Department of Nutrition and Food Hygiene, School of Radiation Medicine and Public Health, Soochow University, Suzhou, People s Republic of China
Br J Nutr 106:317-26. 2011..In conclusion, soya protein intake, compared with a control diet, significantly reduces both SBP and DBP, but the BP reductions are related to pre-treatment BP levels of subjects and the type of control diet used as comparison...
Dietary glycemic index, glycemic load, and risk of breast cancer: meta-analysis of prospective cohort studiesJia Yi Dong
Department of Nutrition and Food Hygiene, School of Radiation Medicine and Public Health, Soochow University, Suzhou, People s Republic of China
Breast Cancer Res Treat 126:287-94. 2011..However, there is no significant association between dietary GL and breast cancer risk...
